Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Saturday, April 2, 2011

Safi Rania Gold

huh...lamo bonar den xnulis blog..so bila dh tulis nih ada la 1 benda nih yg boleh dikongsi dgn org2x yg suke menelaah blog den nih...ari tuh lek kg ada kenduri sedara kat kedah..huh..dlm ramai2x tuh angah aku suggestkan kat aku guna la prdk safi rania nih...hmmm....k la nti aku lek U aku beli..

So bermula proses mencari produk tu kan...disebabkan harganye yg agak mahal bg aku yg bergelar student final year nih..so aku pun try je pencuci muka n krim kecantikan je...huhuh..utk pengetahuan korg jenis kulit aku sgt2x sensitif....jerawat+resdung+elegik+berminyak...mcm2x la...aku terus guna je..fuh wangi..takut gak xsesuei...so 1st cuci muka...alamak...best weh...bersih je rasa..licin..aku xguna pembersih gel tau..sbb aku try guna yg angah aku punye..gel lembut sgt...mcm xlut je dgn kulit muka aku nih..so guna pembersih....heheh..jap k nk spin baju jap...dh mula rasa tertarik dgn pdk nih..
Seterusnya aku pun guna la krim kecantikan...dh nama pun krim...mesti berminyak..kulit muka aku pun berminyak..so ingt..mesti ada cara..heheh aku basahkan muka aku dgn air kit pastu sapu krim..leh kata pakai krim + air la nih..sure xmyk...kalu myk pun tempat yg ada kulit kering la xpun zon T...kalu korg punye ada kulit kering,,,gosok dgn scrub dulu..

Nape kulit kita berminyak bila pakai krim???sbb kat muka kita ada kulit mati..kulit kering...so kulit kita xleh nk serap la krim tu ke lapisan bawah..tu myk..so buang dulu kulit mati tuh./..guna scrub pun ok...Hebatnya safi rania gold nih..prdk len kalu aku pakai pasti kuar jerawat..prdk nih xde k...pastu aku gedik g mkn sotong..hmm naik lah 1-2 jerawat+nk period lak kan...so...aku kawal pemakanan...hmmm dh ok...nti keje baru nk beli set..lg cun kot..sape xnk cantik kan???bkn nk tunjuk tp nk keyakinan...

G kelas ada sorg member cina nih tegur aku.namanye Peter...dia tny, ira cantik la muka u ari nih..u wat ape dgn muka u cantik sampai mcm nih...??aku pun jwb la safi rania gold je..huhuh so ucap tq kat dia..bkn senang org nk puji kita...hehehe...jap nti nk upload gambar selepas n sebelum...*seminggu pakai safi*



*parut dh kurang....*



2 comments:

  1. Nak tanya, muka mengelupas tak mula2 pakai safi rania?Thanks
    http://bobozap.blogspot.com/

    ReplyDelete